onsdag 5 december 2012

Mbt och ny medicin

Igår var det näst sista gången med Mbt-inskolning. Vi gjorde två väldigt svåra uppgifter; först skulle vi beskriva oss själva utifrån, vi skulle beskriva oss själva så att andra kunde känna igen oss. Dom negativa tankarna gentemot mig själv var inte snälla. Men på något vis lyckades jag vara relativt saklig och objektiv.
Andra uppgiften var att beskriva sig själv inifrån; alltså egenskaper. Också svårt. Jag är fruktansvärd mot mig själv. Jag har noll självförtroende och självkänsla.
Men det var nyttigt och lärorikt att höra dom andras svar.

Och ny medicin då. Jag ska fortsätta med högsta dosen av Cymbalta. Och ska nu börja med Cipralex. Jag hoppas så innerligt att det hjälper! Jag vill inte vara ständigt deprimerad..
Så håll tummarna för mig ♥

2 kommentarer:

  1. Måste fråga, vad är skillnaden på MBT och DBT/KBT.
    Vet vad de två sista är, men MBT har jag i stort sett inte alls hört talas om.

    SvaraRadera
  2. MBT och DBT används främst för att hjälpa människor med BPS. (Jag är själv en sådan person) KBT är en ruffare form av terapi som BPS-personer svarar dåligt på eftersom vi är för känsliga. MBT är en motsvarighet till DBT, upplägget är detsamma, men bygger på psykodynamiska terapiformer till skillnad från DBTn som är rent kognitiv.
    (Emelie, jag är samma person som nyss svarade på ditt näst sista inlägg, jag tycker du ska försöka skriva mer.)

    SvaraRadera