torsdag 1 augusti 2013

Att planera sin egen död


Jag funderar på hur man gör när man planerar sin egen död. 

Funderar man på vänner och familj? Funderar man på sin begravning? Funderar man på vad människor kommer att tänka och känna?
Tänker man på sina djur om man har några?


Undrar vad man tänker att man ska göra sin sista dag i livet.. Kanske äta sin favoriträtt, dricka sin favoritdryck. Göra något man tycker om, lyssna på musik man alltid älskat?

Gör man det till en ritual? 


Det här inlägget kanske inte är så roligt, men jag har funderat kring det.. Jag kan inte låta bli att bli nyfiken.

3 kommentarer:


  1. Det enda jag tänker på är VEM som kommer hitta mej.
    Det får absolut inte vara nån jag älskar. / E .A. B

    SvaraRadera
  2. hej jag kan nog svara på det.
    eftrsom jag planerat min död så många gånger
    det sjukaste är när man tänker att man ser allt för sista gången
    jag minns än idag den dagen

    SvaraRadera
  3. Har du aldrig planerat din död?
    Jag har en reservplan, vattentät, om jag inte orkar längre. Jag har även sett till att mina efterlevande vet vilka de ska vända sig till när det gäller utplacering av djuren (har sex katter och fyrtio råttor). Min mamma tog livet av sig så jag vet vilka misstag jag INTE ska begå iallafall.

    SvaraRadera